Coder  
 

Rysowanie koła okręgiem nie odcinkami . Możliwość wyboru (Forum)

wysłane Pan Sowa, 07.11.2023, 20:24

> > Teraz co to jest? Typy zdefiniowane przez specyfikacje OGC ISO 19107 /
> ISO
> > 19136.
> > Warto zerknąć do środka ale np GM_CURVE może zawierać:
> > GM_ARC - łuki
> > GM_Circle - okręgi
> > GM_SplineCurve - krzywe beziera
> > GM_Clothoid - klotoidy
> > GM_LineString - linie
>
> I sam Pan widzi, że nie da się stosować dosłownie tej specyfikacji, jest
> zbyt szeroka. Biorąc ją dosłownie mógłbym podefiniowac łuki krzywymi
> Bezie'ra i powodzenia z odczytem w ośrodku.

Nie sądziłem, że będzie bardziej politycznie "uważaj co powiesz bo je przekręcą".
W teorii gdyby ktoś się uparł to owszem otwieramy puszkę pandory. Bo dlaczego nie? Schemat mówi wyraźnie to to i to. No i tu wchodzi logika podstawowymi stosowanymi typami geometrii są punkty, linie, łuki i okręgi. Większość producentów je stosuje i tak zapisuje dane w bazach. ALE prędzej należałoby wprowadzić klotoidy (bo np Turbomapa się na nei uparła) niż likwidować łuki bo Izdebski nie umie ich robić w programie.


Wiadomości w wątku:

31299 Postów w 5810 Wątkach, 905 zarejestr. uczestników, obecnie 263 online (0 zarejestr., 263 gości)
CODER | Kontakt z administratorem
RSS-Feed
powered by my little forum